Čo si (ne)obliecť na prvé rande

source: Pinterest

Valentín, romantika. Nie každý sa v tomto sviatku vyžíva, ale jedno máme jeho priaznivci aj odporci spoločné - lásku. Každý ju v živote potrebuje. A keby aj niekto tvrdil opak, ja mu neuverím.
Láska je predsa túžba zdielať svoj život (nielen na sociálkach), je to to, čo nás z polovičných robí celok. A úplne najkrajšie na láske sú jej začiatky. Jej pomalé nenápadné zrodenie, ako keď slnko vychádza na oblohu a chystá sa rozžiariť svet.
A práve tam celkom na začiatku je prvé rande. To na ktorom nám záleží najviac. Nie nadarmo si ľudia pamätajú práve tie prvé veci (prvé a posledné). Prvé rande je plné očakávaní a napätia. Chcete aby dobre dopadlo, alebo aby ste sa minimálne nestrápnili. 
Prvá z vecí, ktorú každá riešime je čo na seba. Nemusíš byť žiadna fashion-maniačka ani sa prehnane zaujímať o svoj zovňajšok, ale v niečom skrátka ísť musíš. a keďže chceš urobiť dojem (načo by si inak na to rande šla), tak je to vec, ktorá ti ako prvá stojí v ceste za dokonalým rande.
Čo si teda (ne)obliecť?
Je jednoduchšie povedať čo si neobliecť ako to, čo si obliecť. Predsa len sme každá iná, každá máme svoj štýl a svoju osobnosť. Sú ale určité "pravidlá", niektoré veci sa skrátka na prvé rande nehodia a môžu všetko len pokaziť.
source: Pinterest

1. Pohodlie vs. štýl
Na to byť štýlový sa dnes kladie veľký dôraz. Všade počuješ heslá ako: "Maj svoj štýl", všade je "Štýlové toto, štýlové tamto"... skrátka všade samý štýl. Problém je v tom, že ozajstný štýl má len ten, kto je sám sebou a na nič sa nehrá (módne ovečky sú všetky štýlové a originálne aj keď sú všetky rovnaké). Rozhodne by som na prvé rande nezvolila nič štýlové na úkor pohodlia. Samozrejme sú pohodlné aj štýlové veci a to je správna voľba. Skrátka si obleč niečo v čom sa cítiš maximálne pohodlne a sabaisto. (áno aj medzi moje najpohodlnejšie veci patria vyťahané svetre a staré košele po tatovi, ale tie radšej nechaj doma). 
Určite by som si nedávala super vysoké topánky, ani keď v nich máš krásne dlhé meganohy (pokiaľ ovšem niesi osoba čo ani v iných topánkach hádam chodiť nevie). Tiež by som asi nechala doma zvonivé doplnky, sukne čo neustále treba naprávať, aby držali tam kde majú a podobné veci.
Nezabudni, nikto sa necíti dobre pri niekom, kto sa necíti dobre!


2. Jednoduchosť vs. osobitosť
Prvé rande je čas, kedy sa snažíte obaja ukázať zo seba to najlepšie. Vo všetkom a teda (aj keď možno nie zámerne) aj v obliekaní. V pokoji môžeš vytiahnuť svoj obľúbený kúsok, niečo v čom si myslíš, že vyzeráš najlepšie. Možno niečo, čo vystihuje tvoju osobnosť. 
Nezabudni však, že menej je v tomto prípade rozhodne viac. Ak si ten typ (ako ja), čo obdivuje minimalizmus na fotkách a potom si na seba navešia tisíc maličkostí, tak ti radím, mysli na jednoduchosť.
Nehovorím, že máš potláčať svoju osobitosť a vlastný štýl, len to jednoducho neprežeň. Časom (ak vám to klapne) ti určite odpustí aj výstrednejšie oblečenie, či šialenejšie kombinácie, ale na začiatok to chce niečo jednoduchšie a jemnejšie (nechceš ho predsa vydesiť hneď na začiatku :D).
Rozhodne sa ale nemeň, nesnaž sa byť niekým iným, len potlač svoje túžby ukázať svoju divokosť v plnej kráse (hlavne teda na oblečení). Času na to bude ešte dosť. Minimalistky to majú v tomto smere jednoduchšie (ako vo veľa smeroch, preto ich asi obdivujem, ale bohužiaľ sa nedokážem jednou z nich stať). Nemajú čo prehnať. Každopádne platí, že v jednoduchosti je krása.


3. Farby vs. čierna
Aj tu podľa mňa vyhráva zlatá stredná cesta. Teda nie, že zlatá je tá pravá. krikľavím, superlesklým a podobným veciam by som sa vyhla. Ak máš rada farby, choď to toho, ale zasa nič sa nemá preháňať. A ak ich rada nemáš nevadí, len prosím nechoď na rande ako na pohreb. Mohol by sa zľaknúť, že ti niekto zomrel. Chápem, že sú ľudia, ktorý nenosia nič iné ako čiernu, ale prvé rande má byť veselá záležitosť a tak by som navrhla oživiť to aspoň nejakým farebným doplnkom. Úplný ideál, čo sa týka farieb na prvé rande, je pre mňa niečo čierne a niečo farebné (za mňa jemná ružová, alebo pozitívna zelená). Podstatné je znovu dať si niečo v čom sa cítiš dobre, takže ak nemáš rada fialovú, tak si ju skrátka nedávaj.
A ešte je tu jedna špeciálna farba. Je vo veľkom spájaná s Valentínom a zamilovanými. Je to farba srdca, lásky a ruží. Áno hovorím o červenej. Aj napriek všetkým týmto jej charakteristikám, je to aj farba dosť agresívna a vulgárna a ja by som si ju rozhodne na prvé rande nedala. Ak je to čiste náhodou zrovna vaša obľúbená farba nevadí, len by som si ju dala na nejakej menšej ploche. Určite by som ju nevolila ako základnú farbu outfitu.


4. Sexy vs. šedá myš
A keď sme pri j červenej, je to tiež farba, ktorá sa spája so statusom "sexy". Je dobré vyzerať sexy na prvom rande? Áno aj nie. Skôr by som išla do tajomnej a jemnej rafinovanosti než do vyslovene sexy oblečenia. Sexy červené krátke vypasované šaty b som si dala tak keby som chcela niekoho zbaliť do postele na flirt alebo tak. Prvé rande má byť nevinné, nežné. Rozhodne nehovorím aby si šla ako v na nedeľnú omšu s babkou do kostola, ale ak niečo sexy tak len veeeľmi jemne, decentne a nenápadne. Úplne postačí niečo ako jemne vo vetre rozviate šaty. obtiahnuté nohavice, ľahko presvitajúca blúzka a podobné nenápadné drobnosti, ktoré ale provokujú mužskú fantáziu, tak že si to ani sami
 neuvedomujú :)

5. Miesto je dôležité
Je ešte jeden bod nad, ktorým treba pri výbere svojho oblečenia premýšľať. A síce to, kam vlastne pôjdete. Či to bude slávnostná večera, kino, prechádzka po meste či kávička. Tu platia pravidlá ako inokedy. Čo sa nehodí do divadla to sa môže hodiť na kávičku. Ale v tomto určite nikomu netreba radiť. Rozhodne však na to nezabúdaj. A ak netušíš kam pôjdete (a niekto ťa chcel prekvapiť a skomplikoval ti tak situáciu), netráp sa. Zvoľ niečo neutrálne. Napríklad vychádzkové šaty (samozrejme podľa počasia). Niečo pohodlné v čom dokážeš dať ľahký športový výkon (jeden nikdy nevie či nebudete naháňať električky :D), ale zároveň niečo v čom nebudeš na hanbu ani v nejakej lepšej reštaurácii.

Viem, že som Vám nenapísala nič konkrétne, čo si obliecť, ale je to taký malý návod čomu sa vyvarovať, a verte alebo nie, pekne vás to povedie, keď sa budete hrabať v šatníku a vyberať ten správny kúsok.
Takže v skratke, (tak ako si to hovoria nevesty)
niečo pohodlné, niečo jednoduché, niečo čo som ja, niečo jemne zvodné, niečo farebné, niečo na (príležitosť kam pôjdete).
Ak splníte týchto 6 niečo máte to vyhraté.


0 komentárov: